27 jún P4: SCORM tevékenység pontozása

47580948-moodle_skull

A Moodle a Scorm csomagokat tevékenységként definiálja. Ennek megfelelően pontozni is lehet. A probléma az, hogy nem lehet NEM pontozni a Scorm tevékenységet. Előfordulhat, én egy tananyagcsomagot osztok meg a tanulóimmal a kurzuson belül. Ez a tananyagcsomag sok fontos információt esetleg kiegészítést tartalmaz a tárgyalt témához, de egyáltalán nem feltétele a kurzus elvégzésének, hogy fel is dolgozza a tanuló. A tananyagcsomag természetesen jelen esetben Scorm formátumban van. Beillesztem a kurzusba a megfelelő helyre és az alábbival szembesülök:

A Scorm definiálásnál a pontozási módszerek között nincs olyan, hogy nincs pontozás.

A Scorm definiálásnál a pontozási módszerek között nincs olyan, hogy nincs pontozás.

Ennek megfelelően valamit választanom kell. Én a tudásegységek szerinti pontozást szoktam választani, amely annyit mutat, hogy az összes sco-ból mennyit nézett meg a hallgató. Miért baj ez? – kérdezhetné a kedves olvasó. Kérem azért, mert a pontozói jelentésbe is bezavar ez a felesleges pontszám.

Ott a Scorm tananyagcsomag pontszám is, amire igazán semmi szükségem nincs.

Ott a Scorm tananyagcsomag pontszám is, amire igazán semmi szükségem nincs.

A megoldás az lehet, hogy pontozási kategóriákat állítunk fel és egyszerűen kivesszük az értékelésből a Scorm csomag pontjait. Az alábbi ábra ezt mutatja be:

Egy kissé bonyolultabb pontozótábla, de látszik, hogy a Scorm csomag itt már nincs a pontozói jelentésben.

Egy kissé bonyolultabb pontozótábla, de látszik, hogy a Scorm csomag itt már nincs a pontozói jelentésben.

Mennyivel jobb lenne, ha a szokásos módon itt is kiválaszthatnánk, hogy mit is akarunk pontozni!